VALENCIA WEEKBLOG 30 APRIL - 4 MEI 2017

BY DENISE IN TRAVEL      POSTED ON 7 MAY 2017

Nadat we in de eerste vijf dagen in Valencia veel gezien hadden van de Valenciaanse cultuur, besloten we de daaropvolgende dagen wat rustiger aan te doen. We gingen onder andere naar het strand, genoten van een drankje op een dakterras bij de zee en aten te veel bij te veel restaurants. Verder kun je hier lezen over ervaringen met taxi's en genieten van nog meer foto's vanuit het prachtige Valencia. Benieuwd naar mijn avonturen? Lees hieronder verder!

Zondag 30 april:

Vandaag was waarschijnlijk de warmste dag tijdens ons verblijf in Valencia. Daarom besloten we om niet veel te gaan doen en zijn we de hele dag van terrasje naar terrasje gegaan. In de zon genoten we van lekkere drankjes, pizza’s, patatas bravas en paella.

Na een korte siësta – we raken er al aan gewend – hebben we een stadswandeling gemaakt en zijn we een beetje verdwaald in het doolhof van straatjes, maar op die manier konden we wel weer wat nieuws van Valencia zien. Uiteindelijk strandden we opnieuw op een terrasje. Aan het eind van de dag slenterden we terug langs alle pleinen en zijn we nog wat winkeltjes in gegaan, zoals ALE-HOP, een leuke winkel met redelijk veel vestigingen in zowel Valencia als andere grote steden.

Maandag 1 mei:

Iets na het middaguur vertrokken we met de taxi naar de haven van Valencia, waar het strand begint. Vanaf dit punt loopt een boulevard helemaal tot aan de andere kant van het strand, enkele kilometers verderop. Terwijl wij over deze boulevard liepen, kwamen we allerlei kleine restaurantjes en een marktje tegen. Toch besloten we om een stuk terug te lopen en uiteindelijk bij Blue Marina & The Roof op het dakterras te gaan zitten voor drankjes. Hier genoten we van het uitzicht over de haven en het strand. Ondanks dat de wind erg hard waaide, was het een leuke ervaring.

Nadat we met de taxi terug naar Old Town waren gereden, besloten we te gaan eten bij Cappuccino Grand Café. We hadden al eerder op de kaart gezien dat het eten zeer prijzig was, maar wilden het toch graag een keer proeven. Ik deelde een vegetarische pizza en een sandwich met boerenkoolsalade. Het was allebei lekker, maar de prijs niet waard. Daarom nogmaals: ik zou niet adviseren om uitgebreid te gaan eten bij dit restaurant.

Dinsdag 2 mei:

Vanmorgen zijn we opnieuw naar Almalibre Açai Bar gegaan voor Açai Bowls, iets waarover ik ook al schreef ik deze blogpost. Een aanrader is een bowl met banaan, goji bessen en paçoca. Terwijl we wachtten op onze bestelling, hebben we heerlijk op het terrasje gezeten, dat zich bevindt in het kleine steegje naast het restaurant. Tijdens onze wandeling door de Valenciaanse straten ontbrak ook de street art niet.

Toen de bowls helemaal op waren, zijn we gaan wandelen richting het strand. We liepen onder andere langs een aantal parkjes en de Universiteit van Valencia. Er is een heel ‘universiteitskwartier’, waar letterlijk overal studenten rondwandelen. Met de taxi zijn we vervolgens verder gegaan naar het strand, maar deze keer naar La Malvarrosa. Dit ligt een stukje noordelijker, maar is minstens net zo leuk en ook stukken minder druk. Het strand was ontzettend rustig – ook al was het lekker weer, en er waren een aantal leuke terrasjes.

Van het eerste terrasje gingen we verder naar La Más Bonita, een prachtig restaurant met heerlijk eten. Binnenkort komt er een internationale editie binnen mijn hotspots-serie online, waar onder andere La Más Bonita in opgenomen is. Later dus meer hierover.

De taxichauffeur was overigens ontzettend aardig, hij sprak redelijk goed Engels en was een paar keer in Nederland geweest voor zijn werk als journalist. We hebben een tijdje gepraat over voetbal, zowel over Nederlands als Spaans.

Vanuit La Más Bonita liepen we rechtstreeks het strand op, waar we een tijdje hebben liggen zonnen. Het was bijzonder rustig en het uitzicht was erg mooi. Ik las in mijn boek Perfume, terwijl ik de zee hoorde ruisen op de achtergrond en de zon heerlijk scheen. Aan het einde van de dag gingen we terug naar Old Town, waar we uitgeput in ons appartement strandden.

Woensdag 3 mei:

Natuurlijk ging ik vanochtend weer naar Almalibre Açai Bar, want ik kan er geen genoeg van krijgen.

Na een rustige ochtend, vertrokken we voor een laatste wandeling door Valencia. We slenterden langs allerlei terrasjes en gingen uiteindelijk zitten bij Mon, een restaurant aan Carrer de Sant Vicent Màrtir. De service was uitstekend, we werden goed geholpen door een Engelssprekend meisje. De patatas bravas waren heerlijk, maar het overige eten viel ons erg tegen. In alle bestelde gerechten zat kaas en dit was niet zo’n succes, aangezien het niet eens naar kaas smaakte. Als je hier gaat eten, dan zou ik je zeker adviseren om een gerecht te kiezen zonder kaas.

Langzaam liepen we weer terug richting ons appartement, maar op de terugweg konden we het niet laten om bij Bertal aan Plaza de la Reina taart te halen. Ook hebben we hier Horchata geproefd. Door veel mensen werd gezegd dat we dit eens moesten proberen, maar ik denk dat persoonlijke smaak de reden was waarom ik het niet heel bijzonder vond. Omdat het onze laatste hele dag was, hebben we ook nog heerlijke ijsjes gegeten bij Heladeria Véneta, waar ze echt Italiaans ijs maken. Tussen de bloemen in het park genoten we van het ijsje én van de zon.

In ons appartement hebben we de hele avond via de Ajax Radio geluisterd naar Ajax – Olympique Lyon en nadat Ajax met 4-1 won, konden we ons geluk niet op.

Donderdag 4 mei:

Ook op de laatste ochtend ben ik naar Almalibre Açai Bar gegaan, voor de allerlaatste Açai Bowl. Je zou alleen al naar Valencia moeten gaan voor deze bowls.

Nadat we nog even gepraat hadden met het ontzettend vriendelijke personeel, liepen we voor de laatste keer terug naar ons appartement.

We pakten in en vertrokken. Door de eigenaar van ons appartement werden we naar het vliegveld gebracht, dus onderweg konden we nog één keer genieten van het prachtige Valencia. Door de kleine straatjes kwamen we op de grote weg en uiteindelijk raasden we over de snelweg naar het vliegveld. Na het inchecken at ik patat en oreo-ijs bij de Burger King en om vijf uur hadden we onze plekjes in het vliegtuig gevonden.

Opnieuw kregen we heerlijke vegetarische pasta en een cakeje, terwijl de piloot ons veilig naar huis bracht. Na een prachtige citytrip en een fijne vliegreis, landden we om iets voor achten op Schiphol.

Precies toen de dodenherdenking begon, liepen we de gate uit. Het was een bijzondere ervaring; zo met z’n allen, even stil staan op Schiphol. Toen na twee minuten het Nederlandse volkslied klonk, vervolgden we onze weg naar huis.

Helaas eindigen de avonturen in Valencia hier, maar binnenkort komen er nog meer Valencia-gerelateerde posts online! Stay tuned :)

Voor foto's, nieuws en andere avonturen, kun je me volgen op Instagram: