MOVIE MARATHON REVIEWS + LIFE UPDATE

BY DENISE IN LIFESTYLE      POSTED ON 23 JULY 2017

Zoals je al had kunnen lezen op mijn Instagram, ga ik verhuizen! De afgelopen weken waren super hectisch vanwege deze verhuizing en daardoor had ik veel te weinig tijd om te bloggen, maar ik ben weer helemaal terug! Verder heb ik in de afgelopen maand allerlei tripjes door Nederland gemaakt, hierover later meer… Ondanks alle drukte wilde ik wel mijn zomervakantie vieren en aangezien het weer niet heel strandwaardig was, heb ik me vermaakt met een movie marathon. Ik heb een heleboel films gekeken, vooral dramafilms en romantische komedies. Alle onderstaande films zijn te vinden op Netflix (in Nederland).

The Last Song

In The Last Song speelt Miley Cyrus de rol van Ronnie Miller, die in New York woont en de zomer doorbrengt bij haar vader in het zuiden. Door de film heen vinden er veranderingen plaats in de band tussen vader en dochter. Zo krijgt Ronnie een vriendje, Will, en heeft haar vader iets voor Ronnie en haar broertje achtergehouden, wat uiteindelijk de hele film bepaalt.

Laat ik positief beginnen. Het broertje, Jonah, werd gespeeld door Bobby Coleman en dit vond ik persoonlijk de beste acteur uit de hele film. Terwijl de andere acteurs en actrices er voortdurend naast zaten, geloofde ik Jonah op elk moment. Verder had ik het idee dat er belangrijke scènes misten, die het verhaal zouden kunnen dramatiseren en verduidelijken. Wel geeft deze film je echte summer vibes, aangezien de vader van Ronnie een huis heeft aan het strand en hier redelijk wat scènes zijn gedraaid. Ik neem aan dat er voor deze film een groot budget beschikbaar was, maar ik heb niet het idee dat de producenten hier echt gebruik van hebben gemaakt. Het was oppervlakkig, voorspelbaar en niet zo groots als ik had verwacht. Kortom, voor een avondje bankhangen is het een prima film, maar erg bijzonder was het niet.

Soof

Soof is eigenlijk precies wat we kennen van Nederlandse films. Grappig, herkenbaar en een echte romantische komedie. Soof is moeder van een puberdochter en een bloedirritante tweeling, waardoor ze bijna niet toe komt aan haar grote passie: koken. Daarnaast is haar man bijna nooit thuis en staat hun huwelijk op knappen, zeker wanneer ze de Amerikaanse Jim ontmoet. Door hem komt haar bedrijfje ‘Kooksoof’ in een stroomversnelling en al snel is ze te druk met koken om nog tijd te besteden aan haar kinderen en het redden van haar huwelijk.

Ik geef toe, er waren momenten waarop ik best hard heb gelachen om deze film. Soof is erg vermakelijk, perfect voor een vrijdagavond op de bank met een grote bak ijs. De personages waren allemaal super interessant en uniek, waardoor het huishouden samen één grote bende werd. Zo is Sascha, de dochter van Soof, opstandig en chagrijnig, zijn de tweelingjongens hyperactief en is Soof’s moeder in een spirituele sleur beland. Zeker een aanrader voor wanneer je even goed wilt lachen.

Begin Again

Mijn absolute favoriet van dit rijtje is Begin Again, wat misschien zelfs wel een van mijn favoriete films is geworden. Het is een verhaal over mislukte relaties, muziek maken zonder budget en over passie voor het creëren van iets bijzonders. Ik denk dat deze film New York ís, verteld door twee unieke en wilde individuen. Het gaat over Gretta, die vanwege de nieuwe platendeal van haar vriend naar New York is gekomen, maar uiteindelijk alleen achterblijft, wanneer haar vriend zijn eigen succes belangrijker vindt. Dan Mulligan is voormalig eigenaar van een platenmaatschappij en is op zoek naar het talent dat zijn carrière weer een boost zal geven. Hij hoort Gretta voor het eerst zingen in een bar in New York, en is de enige die applaudisseert. Dan zelf is een redelijk vreemd type, die ook een mislukte relatie achter de rug heeft. Uiteindelijk besluiten Dan en Gretta samen een album op te nemen, met wat hulp van haar beste vriend Steve (James Corden) en een bandje. Ze hebben absoluut geen budget en besluiten daarom het album op te nemen op publieke plaatsen in New York City. Van Greenwich Village tot een bootje in Central Park en van de subway tot Bethesda Terrace.

Ik vond Begin Again absoluut fenomenaal, waarschijnlijk omdat ik een voorliefde heb voor films waarin personages erg uniek en creatief zijn en natuurlijk omdat het zich afspeelt in New York. Later kwam ik er achter dat John Carney, de regisseur, dit expres heeft gedaan, maar ik vond het ontzettend leuk dat de film de wat minder bekende plekken van New York liet zien. Het is een echte afspiegeling van het leven van sommige New Yorkers. Verder waren zowel Keira Knightley (Gretta) als Mark Ruffalo (Dan) erg goed; het werd niet gedramatiseerd en was echt. Als je op zoek bent naar een fantastische film, dan moet je Begin Again kijken.

People You May Know

Ontzettend saaie film. Langdradig, onduidelijk en voorspelbaar. Ik ben halverwege gestopt met kijken; een absolute afrader.

Lucia de B.

Lucia de B. is gebaseerd op een waargebeurd verhaal over (niet-werkende) rechtssystemen, het OM dat altijd de drang heeft om aan te klagen en over massahysterie. Lucia de Berk wordt aangeklaagd vanwege betrokkenheid bij verschillende sterfgevallen tijdens haar werk als verpleegster. Hoewel Lucia stellig beweert dat ze onschuldig is, keert het hele land zich tegen haar. Uiteindelijk wordt ze veroordeeld en moet ze levenslang de gevangenis in. Toch komt er een advocaat, die er alles aan doet om haar vrij te pleiten.

Voordat ik de film ging kijken, wist ik niets over deze zaak en ging ik helemaal open de film in. Wanneer je niet bekend bent met de zaak, heb je aan het begin van de film geen idee wie je moet geloven. Hierdoor voelt het alsof je zelf het proces meemaakt en kun je je eigen mening vormen. Lucia de B. is zeker interessant om te kijken, maar soms ook een beetje saai en langdradig.

Jandino: Hoe Dan Ook

Je houdt van hem of je houdt niet van hem; er zit niets tussenin. Persoonlijk vind ik Jandino de Nederlandse Kevin Hart: hi-la-risch. Deze theatervoorstelling van Jandino gaat onder andere over het opvoeden van kinderen, iets wat hem niet al te gemakkelijk af gaat. Verder zingt hij Sex on Fire en betrekt hij het publiek op hilarische wijze bij zijn grappen, typetjes en muziek.

Remember Me

Remember Me gaat over Tyler Hawkins (Robert Pattinson) en Ally Craig (Emilie de Ravin), die, na een weddenschap tussen Tyler en zijn vriend, een relatie krijgen. In het verhaal komen verschillende problemen naar voren. Zo is Ally’s moeder vermoord in de subway, waar Ally bij was, en is haar vader het totaal niet eens met de relatie van Ally en Tyler. Ook in Tylers familie zijn aardig wat problemen. Wanneer het verhaal eindelijk positief blijkt te worden, is het 11 september 2001 en slaat het noodlot toe.

Ik vond deze film echt heel erg leuk. Het was zeker niet de beste film die ik ooit heb gezien, maar er was een soort chemie tussen Tyler en Ally en dit maakte de film bijzonder. Ik zat helemaal in de film en toen plotseling was het 9/11… Ik zal verder niet spoilen, maar het is echt zielig. Toch is het niet te erg gedramatiseerd.

(500) Days of Summer

Deze film was een beetje vintage/old school en dit was het enige leuke eraan. De film bestaat eigenlijk alleen maar uit dialogen en dat werd ontzettend saai. Daarnaast vond ik de mannelijke hoofdpersoon irritant. Summer, de vrouwelijke hoofdpersoon, was energiek en maakte de film iets minder erg. Geen aanrader.

Mannenharten 2

Toch heb ik wel iets met die Nederlandse romantische komedies. Mannenharten 2 is het vervolg op Mannenharten, ‘omdat ze vrouwen nog steeds niet begrijpen’. Het leuke aan deze films is dat alle personages zó anders zijn en daardoor in allemaal verschillende situaties terechtkomen. Ik heb oprecht hard gelachen om deze film.

brooklynmorning